Odbor správní - Činnost

Vykonává činnost v oblasti přenesené působnosti. 
Zaměstnává 10 zaměstnanců včetně vedoucího odboru.

 Hlavní činnosti odboru:

  • vykonává státní správu, podle příslušných zákonů (vydává správní rozhodnutí I. stupně);
  • připravuje podklady pro sčítání lidu;
  • vede centrální evidenci obyvatel, zaznamenává změny, zasílá na obecní úřady ve své působnosti změny z centrálního registru obyvatel, poskytuje údaje z informačního systému evidence obyvatel;
  • zabezpečuje činnost ohlašovny, přijímá žádosti o zaevidování změny údaje o místu trvalého pobytu, návrh na zrušení údaje o místu trvalého pobytu, v souvislosti se změnami názvů ulic provádí změny v evidenčních kartách obyvatel a domovních knihách;
  • projednává přestupky podle zákona č. 200/1990 Sb. a ukládá sankce podle právních předpisů;
  • zpracovává zprávy pro soudy a Policii ČR;
  • vyřizuje žádosti a vyhotovuje doklady (občanské průkazy a cestovní doklady);
  • provádí legalizaci a vidimaci dokladů (ověřuje kopie listin a pravost podpisů);
  • vybírá místní poplatky;
  • vede evidenci o pokutách uložených jednotlivými odbory a sleduje jejich placení;
  • vymáhá nedoplatky (místní poplatky, pokuty, penále);
  • připravuje podklady pro rozdělení nebo sloučení obcí;
  • vede matriční knihy, vydává matriční doklady (výpisy z knih narození, manželství a úmrtí v působnosti jeho správního obvodu);
  • přijímá dotazník o uzavření manželství snoubenců a zajišťuje zdárný výkon obřadu;
  • rozhoduje o povolení, aby prohlášení jednoho ze snoubenců, že vstupuje do manželství, učinil jeho zástupce;
  • přijímá oznámení o uzavření církevního sňatku, oznámení manželů po rozvodu, pokud přijmou ve stanovené lhůtě své příjmení, které měli před uzavřením manželství;
  • vydává osvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství s cizím státním příslušníkem, nebo uzavření sňatku v cizině, vyhotovuje doklady pro použití v cizině;
  • rozhoduje o povolování změn jména a příjmení v rozsahu působnosti pověřeného matričního úřadu;
  • zajišťuje metodickou a kontrolní činnost na matričních úřadech ve svém obvodu;
  • vede sbírku listin a druhopisů matrik matričních úřadů zařazených ve správním obvodu, zakládá dodatečné záznamy a opravy, vydává potvrzení ze sbírek listin a druhopisů matrik;
  • ověřuje odbornou znalost právních předpisů dle § 9 odst. 2 zákona č. 301/2000 Sb. matrikářů z matričních úřadů svého obvodu a vydává osvědčení o vykonané zkoušce;
  • podává na krajský úřad žádosti o vydání osvědčení o státním občanství ČR podle zákona č. 40/1993 Sb. ;
  • je odvolacím orgánem pro vydaná rozhodnutí ve správním řízení dle zákona č. 301/2000 Sb. matričními úřady svého správního obvodu;
  • připravuje podklady pro zápis do zvláštní matriky;
  • povoluje výherní hrací přístroje (pouze v případě, že není provoz přístrojů na území města Sušice zakázán vyhláškou);
  • přijímá oznámení o konání shromáždění, stanovuje podmínky konání, případně zakazuje shromáždění,
  • vykonává působnost registračního úřadu,
  • vede a aktualizuje seznamy voličů,
  • organizačně a technicky zabezpečuje volby do Parlamentu ČR, evropského parlamentu, krajských a obecních zastupitelstev a prezidenta ČR,
  • plní úkoly dané obci a úřadu na úseku požární ochrany
  • plní další úkoly uložené městským zastupitelstvem, radou, starostou, místostarostou a tajemníkem i úkoly uložené MěÚ příslušnými orgány.
  •  vede pokladní správu (hlavní pokladna)